Sunday, May 9, 2010

Monte Kıristo Kontu 2

Bağdat caddesi kalabalıktır bu gece, arkadan Kozyatağı' na kaçalım, oradan otobana bağlanırız der Edmınt.Bostancı sahilde ilerlerken aniden önlerine bir dolmuş kırar.Ani bir fren sonucu korna selektör vasıtasıyla şoföre ana avrat küfür eden taksici; Dolmuşçunun elde levyeyle aşağıya inmesi sonucu şok olur.Koltuk altına sakladığı hakyemezi çıkarana kadar açık camdan levyeyi kafasına yemesi bir olur.Edmınt Şato Biryan' dayken kendi kendine karate öğrenmiştir.İmam Haksıbıl da eski yağlı güreş şampiyonudur.Karatesini pekiştirsin diye Edmınt' a 3 sene boyunca yağlı güreşin felsefesini, göte nasıl el sokulması gerektiği gibi ince konuları öğretmiştir.Taksicinin levyeyi yemesini yediremeyen Edmınt arabadan iner."Biz bu saçı sakalı değirmende mi ağarttık lan? Adamın amcığı" diye bağırarak dolmuş şoförüne tekme tokat girer."Bu levyeyi götüne sokardım ama sana değil levyeye acırım" diyerek son noktayı koyar.O sırada kendine gelen taksici Edmınt' ın elini öper.
"Abi bundan sonra senin adamınım, domal de domalayım" der.Edmınt da "canın sagolsun, isim neydi birader diye sorar?"
Adım Zeki abi, tanıştığıma memnun oldum" cevabını aldıktan sonra, "bundan böyle senin adın Zatara, Zeki' cim.Delikanlı bir çocuga benziyorsun" der.Yolda taksi senin mi, yoksa plaka kiralık mı?Senin işin de zor be Zatara' cım, elin sarhoşu var, ibnesi var gibisinden geyik çevirerek Kuruçeşme' ye gelirler.Edmınt "çok acıktım lan Zatara, şu seyyarda 2' şer dürüm yiyelim mi?" der.Hafız bana çift kaşarlı antrikot yap, bi de ayran ver demesiyle birlikte mangalın başındakinin eski patronu, armatör Mistır Morrel olduğunu farkeder.Kendini bozmaz Edmınt.Mistır Morrel etleri pişirirken "baba ben buranın çocuguyum, karı sevdasına 12 sene evvel Amsterdam' a taşındım.Bi aralar burada Mersedes diye bir kız vardı, ne oldu ona" diye sorar.Mistır Morrel de "Benim yancı kaptanlarımdan Edmınt' ın manitasıydı, Edmınt hapise girince o da kerhaneye düştü" der.Edmınt "Muamelesi iyi mi bari?" gibisinden sormak ister ama içine atar.Müdür viziteye ne yazıyor acaba?Ergen döneminde onu düşünüp 31 çekerdim, hangi kerhane? adres verebilir misin? gibi sorularla Morrelin agzından laf almaya çalışır.Morrel de "ben bizzat gittim, emmeye de geliyor gömmeye de ama 1 sene evvel Edmınt' ın ekürisi Fernand onu genelevden kurtarıp evinin kadını yaptı" der.Edmınt: Vay amına kodumun tilkisi, demek benim hatunun peşindeymiş diye düşünür.Ha bu arada Morrele de diş biler.Yaşından başından utan lan pezevenk demek gelir içinden ama eline aldığı dürümü görünce siniri geçer.Zatarayı yanına çağırıp, buradan Ayvalığa gitsek kaç para gaz yakar araba der.Zatara öyle bir delikanlıdır ki "abi bende kredi kartı var, temiz 200 tl limitim var, ekstre gelince ortak öderiz, doldurup gideriz" der.Zataranın, İmam Haksıbıldan aldıgı harita Ayvalık açıklarında bir adayı göstermektedir.Feribotla Bandırma' ya geçip, 4 saat sonra Ayvalığa ulaşırlar.Zatara "Abi ben bir tekne ayarlayıp geliyorum" der.Yarım saat sonra kiraladığı deniz bisikletiyle kıyıya yanaşır.Haritadaki koordinatlara göre pedal çevirerek adaya ulaşırlar.Zatara: " Abi yunan deniz sahasına girmiş olmayalım? Sikertmesinler bizi diye telkinde bulunur.Neyse adayı bulurlar.Haritadaki pipi ve taşak çiziminden işte bu pipi, işte bu da taşak, hazine kesin buralarda diye kendilerini avuturlar.Tüpsüz dala dala Zatara' nın kulağına su kaçar ama sonunda hazineyi bulurlar.Zatara çok arsızdır.Deniz bisikletinin arkasını komple çeyrek cumhuriyet altınıyla doldurur.Hazine niye sadece çeyrek altın? Bari yarım veya tam koysalarmış da yükten hafif olsaymış diye dert yanarlar.Kıyıya dönüp altınları Zatara' nın bagaja koyarlar.Deniz bisikletini teslim ederken de sahibine 2 çeyrek altın atmayı esirgemezler.
Edmınt: "5 kasa altınımız var ama cepte 5 tl yok Zatara, bir kuyumcu bulak da biraz bozdurak" der.Ayvalık çarşıdaki kuyumcuya 50 çeyrek altınla giren denyo Zatara, kuyumcunun kıllanmasına neden olur.Abi yeni evlendim, aile kalabalık ama taka taka anca çeyrek taktı ibneler gibisinden olayı bağlar.İstanbul' a döndüklerinde direkt kapalı çarşıya gidip altınların birazını bozdururlar.Edmınt; Kont adama tüplü sarı taksiyle gezmek yakışmaz, hemen bir araba almamız lazım diye düşünür.Mercedes bayisine gidip en hayvanından bir makam arabası alırlar.Plakasını 34 EDM 34 çıkartması için de muameleciye 20 çeyrek altın atarlar.Ertesi gün Nişantaşı' na gidip kendilerine takım elbise, ayakkabı, güneş gözlüğü falan alıp kuaföre geçerler.Kont adama altıgen sakal yakışır diyen Edmınt adeta kendini baştan yarattırır.
Şimdi sıra Fernand ibnesini bulmaya gelmiştir.Mali açıdan Fernand' ı bitirmek için ilk önce bir şirket kurmak gereklidir.Holdingin adı hazırdır.
FSYE (Fernandı Skertmeye Yemin Ettim) Holding

Devam edecek....Belki de etmez lan.

No comments:

Post a Comment