Thursday, March 24, 2011

Pilot Olsam

Sene 1998; Boeing 737-400 ustume zimmetli.Zurich - Istanbul ucusu.Gece saat 04:38, orta konsolda tombul sise efes biram, yaninda tuzlu fistigim, arka fonda da muslum babadan 'nereden sevdim o zalimi' calan sahane tesisatim var.Takmisim otomatik pilota yavas yavas gidiyorum.Yandan gecen ucaga telsizden isi koydum;

- Kolay gele yegen.yolculuk nereye?
- Abi yolumuz uzun.Istikamet Londra
- Alplerin uzerinden yuksek gec.Noldugunu anlamazsin, ebenin amini gorursun valla.
- Eyvallah baskan

Bulgaristan uzerine geldimi yardimci pilotum Hamza' yi uykusundan uyandirdim

- Ataturk Havalimaniyla irtibata gec hafiz.Az kaldi piste, abine guzel bi park yeri ayarlasinlar.Ucagi da yikatmak lazim.On cama yapisan sivrisinekler yuzunden onumu goremez oldum.Cam suyu da bitmis.Unutturma da inince dolduralim.

Hamza;

- Selam - i Aleykum kule.biz yarim saate ineriz.
- Aleykum Selam TK-505, buyrun inin, butun pistler sizin.

Helva gibi indik.Yolcular bosaldiktan sonra (butun yolculara 31 cektirdik, bayanlara da zenci temin ettik) ekurim hamzayla ucagi yikamaya goturduk.

- Dayi kolay gelsin
- Sagolasin Kaptanim
- Ne yaziyosun yikamaya?
- Su tutma 5 lira, tek dis 10, ic&dis 20
- Ic dis yap sen.Elin gavurunu tasidik.ne yaptigi belli olmaz o ibnelerin ekmek teknesinde.Tekerleklere de bi arap sabunu cekersen sahane olur.Kokpiti de parlat sana zahmet.

Ucak yikanirken Hamzayla 'cok yakiyor mubarek, tup mu taktirsak acaba? Ruhsata isletmesi de bir dert, ulan havadayken bizi kim durdurup da evrak isteyecek?' gibisinden beyin firtinalari yasadik.

- Abi paspaslara su tutayim mi? Kanatlara asarsak yarim saate kurur.
- Yok kardes.Sonra kokpitte koku yapio.Hava tut sadece

Hamza' nin o donem yeni tanistigi hostes bi manitasi vardi.

- Kaptan bu gece ucagi verir misin bana? Hazir da piril piril.Manitami gidip pistten alicam.Yarim saate inmis olur
- Olm dikkatli kullan ama.Sigorta, muayeneyi yaptirmadim.Cevirmeye denk gelirsen tanimam seni.Caldi ibne derim.

Verdim ucagi Hamza' ya.Free shoptan diafonla bir sise daha bira soyledim.

- Di dit. 'Kardesler Ucak Yikama' ya bira ceeek.Soguk olsun
- Tamaaam





2 comments:

  1. yazı çok komik olmuş, eline sağlık. yalnız giriş gelişme güzel de sonuç? sanki bu yazının devamı var gibi, var mı?

    ReplyDelete
  2. bence yok :) olmamalı böyle daha güzel ;)

    ReplyDelete